- Öèòàò :
- Posjet pacijentu — kako pomoći
VAŠ prijatelj leži u bolnici i rado biste ga posjetili. Što biste trebali reći i učiniti?
Što da mu donesete? Što bi mu moglo osobito koristiti?
I ima li nešto što biste trebali izbjegavati reći ili učiniti?
Želite da posjet bude vrijedan truda, da ne kažete samo ”Zdravo“ i nespretno ”Kako si?“, tada žurno ”Doviđenja“, te da površno poželite ”Brzo ozdravljenje!“ Kako ćete dakle postupiti?
U početku riječ savjeta: Promislite koje je najpogodnije vrijeme za posjet. Možete pitati pacijenta ili njegove rođake koje bi bilo najbolje vrijeme, tako da ne bi bio zauzet drugim posjetiteljima ili bliskim rođacima. Vjerojatno će biti bolje posjetiti ga veče prije operacije, kada može izvući korist iz ohrabrujućeg razgovora koji će mu odvratiti pažnju, nego odmah nakon operacije kad je iscrpljen ili ima bolove.
Riječi mudrog mudrome
Razmislimo o izrazu ’ohrabrujući razgovor‘. Očekujte da prilikom posjeta trebate preuzeti inicijativu i održavati razumno optimističan razgovor. Osoba na bolesničkoj postelji ne bi se trebala brinuti za to da vam bude dobar domaćin. Možete preuzeti taj teret na neusiljen način i prijateljskim izgledom. No, što reći, a što ne.
Nemojte doći sa mračnim ili ozbiljnim licem, iako izgleda da pacijentovo stanje nije dobro. ”Srce veselo pomaže kao lijek“, kaže mudri pisac Priča Salamunovih, ”a duh žalostan suši kosti“ (Priče Salamunove 17:22). Nemojte, dakle, zaboraviti da je vaša odgovornost voditi ohrabrujuć i ugodan razgovor (Priče Salamunove 25:11...
Zadnje vijesti iz obitelji pacijenta ili iz skupštine mogu ga zanimati i osvježiti, naročito ako imate dobre vijesti. Također nemojte zaboraviti dobar učinak humora na zravlje; tražite prilike da razveselite ili nasmijete pacijenta. U tom pogledu veoma je važno zadržati ravnotežu. Niste došli u posjet kao šaljivčina ili dvorska luda, već da pokažete istinsko zanimanje i suosjećanje.
Pacijent treba i samopouzdanje. Pazite, stoga, da ne govorite negativno o liječniku ili o bolnici. Obično je bolje ne uspoređivati stanje ili problem pacijenta s osobnim doživljajem ili s drugima koji su imali sličan problem, osim ako je ishod bio povoljan. Svi se razlikujemo, a situacija svakog pacijenta je jedinstvena (Priče Salamunove 18:13).
Konačna primjedba o vašem razgovoru: Jeste li ikad imali naporan, zamoran doživljaj biti u društvu s nekim tko je govorio kao da puca iz mitraljeza ili kao bučna struja vode koja pada niz Iguaçú vodopade? Iscrpilo vas je, zar ne? Nemojte to nikako učiniti kad posjećujete svog prijatelja ili rođaka u bolnici. Da bi vaš razgovor bio radostan i ohrabrujuć, trebate kontrolirati njegovu dužinu i brzinu. Nema potrebe biti nervozan, kao da morate svaku sekundu ispuniti riječima. Neko vrijeme provedeno zajednički u šutnji može također biti utješno. Da, pazite na to da ne doprinosite tome da pacijent bude iscrpljen beskonačnom bujicom posjetitelja koji na njega navale još beskonačnijom bujicom riječi.
- Öèòàò :
- Koliko dugo treba trajati posjet?
U nekim dijelovima svijeta obitelj praktički živi s pacijentom u bolnici. Možda se očekuje da brinu za pranje osobe, te da ga opskrbljuju hranom, tako da se takav posjet može oduljiti. No, u većini bolnica je vrijeme posjeta ograničeno, tako da pacijent ne bi bio preopterećen i da bi osoblje bolnice moglo obavljati svoje dužnosti. Stoga vaš posjet u većini slučajeva ne bi trebao trajati duže od jednog sata, ako ste rođak ili vrlo bliski prijatelj pacijenta, i pola sata ako ste samo poznanik. No, što ako vas pacijent zamoli da ostanete duže? Ipak bi bilo dobro ograničiti posjet, jer je možda umoran i nema jasnu sposobnost razlučivanja. Naravno, morate to prosuditi sami, no vrlo je važno da ne ostanete predugo.